Počet položek: 0 0,- Kč

Jak mohu opravit domácí spotřebič?

Rádi bychom Vám pomohli vyřešit problém s opravou elektrického spotřebiče, proto jsme pro Vás připravili tohoto Průvodce.

Věnujte mu prosím několik minut Vašeho času a jsme si jisti, že na jeho konci bude problém vyřešen nebo alespoň zahájeno jeho vyřizování.

V každém případě budeme potřebovat informace ze štítku Vašeho spotřebiče, ale nemusíte se bát, navedeme Vás, kde je najít, aniž byste musel /a s výrobkem manipulovat.

Víme, že většina zákazníků má představu, že existuje pár desítek praček, myček a chladniček a několik modelů malých spotřebičů, do kterých patří převážně stejné nebo velmi podobné díly. Asi Vás překvapí, že jen sklad náhradních dílů pro značky  Bosch a Siemens v německém Fürthu skladuje 10 mil. položek různých náhradních dílů jen pro evropské modely výrobků těchto značek. Velmi podobná situace je i v centrálních skladech náhradních dílů dalších světových leaderů, společností Electrolux, Whirlpool, Beko, Candy, Gorenje apod. Troufnu si odhadnout, že sortiment našeho obchodu může teoreticky nabízet více, než 50 mil. různých náhradních dílů do cca 150 tis. různých modelů praček, sušiček, myček, bojlerů, chladniček & mrazniček, varných spotřebičů a malých el. kuchyňských pomocníků každé ženy a muže při přípravě pokrmů.

Z těchto informací vyplývá, že s údaji typu:

Jakou máte pračku? Boschku.

Jaký model? Automatickou.

si opravdu nevystačíme, ale k vyhledávání budeme potřebovat tzv. produktové číslo, které je pro daný model jedinečné. Toto produktové číslo má velmi často na svém konci ještě označení konktrétní varianty (/38), která upřesňuje i změny v použití výrobních komponentů, jaké byly provedeny v průběhu výroby konkrétního modelu. Velmi často jich bývá i více, než deset.

Ptáte se na důvod, proč je to tak složité? Musí to tak být. Jako příklad vezměme pračku, tu známe všichni. Výrobce poptá pro výrobu praček motory u třech největších výrobců motorů do praček - Sole, Selni, Ceset, vybere nejlepší nabídku a objedná řekněme 50 tis. kusů. Výroba probíhá 2 měsíce a motory dochází. Výrobce vyhlásí další řízení, kde vyhraje jiný výrobce. Motory od druhého výrobce mají o 1 mm větší průměr řemenice a je třeba použít jiný řemen - musí se vytvořit jiné produktové číslo, resp. jeho varianta. Jinak bych na Vaši poptávku řemenu do Vaší pračky nedokázal odpovědět bez toho, abyste zjistili použitý model motoru, což by znamenalo nutnost manipulace s krytem pračky. A tu lidem bez elektrotechnického vzdělání zakazuje vyhláška č.50/1978 Sb. Českého úřadu bezpečnosti práce a báňského úřadu o odborné způsobilosti v elektrotechnice.

Průvodce poptávkou

Přejděme nyní k prvnímu kroku našeho průvodce:

A - Chci vyhledat náhradní díl nebo příslušenství do svého elektrického spotřebiče (dostupnost služby on-line)

B - Chci objednat servisního technika a provést opravu spotřebiče co nejrychleji (objednávka přes formulář on-line, vyřízení do konce následujícího pracovního dne)

C - Chci požádat o poskytnutí servisních a technických informací (služba vázaná na bezp. podmínky a posouzení vedoucího servisu - do 24 hodin)

D - Chci hovořit s pracovníkem, který mi poskytne obchodní informace a / nebo pomůže vyhledat vhodné zboží po telefonu (dostupnost služby po-pá 8-16 hodin)

E - Chci se obrátit na pracovníka servisní podpory, ale vím, že nemůže na dálku vyhledat závadu a doporučit díl k opravě (dostupnost služby do 24 hodin dle vytížení servisu)

 F - Chci změnit, zrušit objednávku, přidat / ubrat položku či počet kusů, požádat o opakování platby kartou, vyřídit reklamaci, vrácení zboží nebo jinak modifikovat již poptané či využité služby (do 24 hodin). V urgentních případech, kdy se objednávka již vyřizuje, použijte prosím telefon.

 G - Chci ukončit tohoto průvodce a hledat dál

 

Mám rozebraný spotřebič, co s tím?